ВІТАЮ ВАС!

Мої щирі вітання всім у блозі заступника директора з виховної роботи, учителя української мови та літератури Чинадіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мукачівського району Закарпатської області

вівторок, 8 березня 2016 р.

Планування уроків мужності

Планування уроків мужності в  9 класі





№ уроку
Тема уроку
Мета уроку
Допоміжні матеріали
І. Україна від А до Я ( 11 год)
«Україна – єдина країна»
Ознайомити учнів з основними державотворчими подіями становлення незалежної України, основними засадами демократичного та суспільного ладу України, її досягненнями за останні роки; виховувати громадянина-патріота України; формувати його особисту відповідальність за долю своєї держави та українського народу.
Панно «Державні символи України», політична карта світу, Конституція України, репродукції краєвидів України, вишитий рушник, букет із гілок червоної калини та пшеничних колосків, презентація відео-фрагментів сучасних подій в Україні.
Презентація
Сценарій 1
Урок-спілкування «Ми - нація єдина, твої ми діти, Україно!»
Поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу.
Державний Прапор України; класна кімната (зал) прикрашена повітряними кульками, елементами народної символіки; проектор, комп’ютер; записи музики, відеоролики: «Небесна сотня», «Україна прекрасна»; мультимедійна презентація.
Демонстрація відеофрагменту «Небесна сотня»; режим доступу: https: //www.youtube. com/watch?v=mPULVFowi_4).
Демонстрація відеофрагменту «Україна прекрасна»; режим доступу:
Сценарій 2
Подорож Україною
Допомогти учням навчитися шанувати Батьківщину; прищеплювати любов до державних символів України; розширити знання дітей про цінності українців і України взагалі; виховувати почуття патріотизму національної гордості та любові до Батьківщини.
Політична карта України, аудіо записи пісень, Державні символи та Державний гімн України, мультимедійна презентація, виставка малюнків «Подорожуємо Україною».

Презентація
Сценарій 3
«Моя прекрасна Україна»
Віртуальна мандрівка
Ознайомити учнів  з цікавими фактами з історії України, народними промислами, фольклором, природою, інформацією про «7 чудес України»;
сприяти глибшому вивченню історії свого народу, його традицій, звичаїв; формувати  уявлення про країну, переконаність у нетлінності духовних скарбів народу; залучати дітей до реальної співпраці; розвивати вміння висловлювати власні думки; акторську майстерність учнів; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості і людської гідності українця, любові до рідного краю, повагу до батьків, природи.
Вправа « Мікрофон»   
Вправа « Асоціативний кущ»
Інтернет-ресурси:
Фільм №1 http://youtu.be/2-XeGHbocWw.
Фільм №2   http://youtu.be/090KN-HJv-4.
Фільм №3   http://youtu.be/qGwTalXbolI.
Фільм №4    http://youtu.be/T0LavLJYzeQ
Фільм №5    http://youtu.be/P-0woYwLPWQ.
Фільм №6    http://youtu.be/t6_VTBByzjQ
Фільм №7   http://youtu.be/OLDtgQPQxMM

Сценарій 4
"Україна - європейська держава"
поглибити знання учнів про історичну долю України;
• прищеплювати любов до рідного краю;
• розширювати знання про національні символи, зміст поняття «громадянин України»;
• сприяти формуванню національної свідомості школярів;
• розвивати мовлення учнів;
• виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України, почуття толерантності, поваги.
Карта України, віночки, вишитий рушник, калина, малюнки учнів, краєвиди України (слайди), презентація за темою виховної години, записи пісень про Україну.
Гра: Акровірш
Гра «  Аукціон слів»
«Мозковий штурм»
Звучить пісня «Є на світі одна країна»
Гра «Сонце Батьківщини»
Добери риму

Сценарій 5
Державні символи України
(брейн-ринг)
Розвивати логічне та асоціативне мислення; активізувати пам'ять;
розширити кругозір та пізнавальний інтерес, виховувати повагу до державних символів
Гра складається із 3-х турів:
1-й тур – Бліц-турнір «Моя держава Україна».
2-й тур – «Державні символи».
3-й тур – «Творчі завдання».
Презентація Гімн
Сценарій 6
"Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Україну!
Урок мужності, присвячений Дню Збройних сил України  
Ознайомити учнів із славними традиціями українського війська, що бере початок ще з часів Київської Русі та Запорозької Січі, із героїчними сторінками періоду XX ст.; виховувати почуття патріотизму, людяності, любові до своєї Батьківщини.
Сценарій 7
Урок з патріотизму: «Прийди до серця, Україно, благослови добром мене...”
Виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбувались в Україні; формувати переконаність у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до батьків, до природи та землі-годувальниці.
Сценарій 8
пісня «Україно моя», сл. і муз. О.Бердика
Пісня «Батько і мати» О.Злотника
«Патріотизм – знак запитання чи оклику» Круглий стіл
Виховувати почуття патріотизму, любов до рідного краю.
Полемічна бесіда: «Що таке патріотизм?»
Словник
Вправа «Моє село (селище) на карті»
Сценарій 9
"Славетні постаті України"
Поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до рідного краю, почуття гордості за славних синів і дочок держави; розширити зміст поняття громадянин України; розвивати мовлення учнів; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу.
Презентація
Сценарій 10
Козацькому роду – нема переводу
Бібліотечний урок
Формування в учнів цілісного духовного світогляду та почуття патріотизм поглиблення знань учнів про звичаї, обряди, атрибути, пов'язані  з козацькою минувшиною
Плакати козацької тематики, костюми, вишиванки, карта, козацькі клейноди, виставка літератури «Славетні постаті», «Українська держава за  козацьких часів», «Сторінки багатовікової історії»
Сценарій 11
ІІ. Історію України ми творимо власними руками ( 6 год)
Конкурс на кращого читця поезій , присвячених Майдану: « Герої не вмирають»
Через поезію простих українців розказати про події Майдану, виховувати почуття патріотизму, гідності
Вірші
Сценарій 12
Небесна сотня - герої нашого часу
Вшанування героїв Небесної сотні, сучасних патріотів, які віддали своє життя за свободу та незалежність країни
відеоролик «Євромайдан! Відео, яке повинен побачити кожен українець» http://www.youtube.com/watch?v=cVcL6yTe9tQ відеокліп Тіани Роз «Мамо, не плач (Слава героям)» https://www.youtube.com/ watch?v=UUnuQ998Gq8
Тут знаходяться фото 110 героїв Небесної сотні http://nebesnasotnya.com/
Пісні пам'яті Сотні
Вірність Присязі
Виховувати відданість, самопожертву, гідність, почуття патріотизму.
відеокліп «Солдат України» http://www. youtube. com/watch?v=vkwKKYEqtvM відеосюжет «Український офіцер, що вразив світ: Полковник Мамчур обіцяє стояти до кінця» http://www.youtube.com/ watch?v=cxkiyZTwz48
Чекаємо тільки живими  (листи, малюнки, відеопривітання, тощо для українських бійців)
Виховувати щирість, гордість, увагу, повагу до українських бійців
відеосюжет «Як живуть солдати на війні» http://www.youtube.com/ watch?v=lmlcD7Hkd4U
відеокліп «Дай, Боже, сили нашим солдатам...» (режисер X. Панасюк)
«Хоробрі серця» (вшанування учасників АТО на Сході України)
Вшанування воїнів, які воюють,воювали і полягли на Сході України, захищаючи нашу землю
Сценарій 16
«Вчимося жити у мирі і злагоді»
( Літературно-музична композиція)
Показати учням масштаб небезпеки війни, яка загрожує людству, можливості людини і людства в її запобіганні; пояснити учням, що повага до гідності кожної нації – це основа інтернаціоналізму, розкрити взаємозв’язок участі у відстоюванні миру й готовності до захисту рідної України
Сценарій 17
ІІІ. Знаючи свої права не забуваймо про обов’язки ( 6 год)
"Громадянське суспільство – гарантія дотримання прав людини"
Дати уявлення про поняття «права і свободи людини», види прав і свобод людини, міжнародні документи з прав людини і прав дитини; розвивати вміння тлумачити поняття «права і свободи людини», описувати види прав і свобод людини і наводити приклади; аналізувати зміст окремих статей Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини.
Електронна презентація «Захист прав людини в Україні» Сценарій 18
"Гуманістична мораль у громадянському суспільстві"
Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство», «громадянин», «громадське суспільство», «гуманістична мораль»; висловлювати судження про людину як найвищу цінність демократичного суспільства, наводити приклади громадянськості; виховувати почуття гуманізму, патріотизму.
Сценарій 19
«Право людини
на життя, свободу, недоторканість» Брейн-ринг
Формувати навички безпечної поведінки та правової освіти.
Сценарій 20
"Права і свободи громадян – пріоритетні цінності демократії"
Прищеплювати почуття гідності та поваги до прав та свобод людини,
дати загальне поняття про моральні норми, загальнолюдські цінності. Виховувати почуття правової самосвідомості, пошану – до законів України.
Словникова робота: Декларація, Конвенція.
Відновлення асоціативного конспекту із окремих карток
Бліц-турнір «Ти і закон».
Сценарій 21
"Толерантність – моральний імператив сьогодення"
Тренінг
Ознайомити учасників  тренінгу з поняттям „ толерантність”; показати значимість толерантності як якості особистості, важливої для будови позитивних відносин між різними людьми і різними групами; стимулювати уяву підлітків у пошуках власного поняття толерантності
http://www.tolerance.org.md/rom/docs/decl_u.htm - Декларація принципів толерантності (прийнята 16 листопада 1995 р.)
http://www.tolerspace.org.ua/Toler-ze.htm - вислови, присвячені толерантності.
http://ypk.yspu.yar.ru/tolerance/ - зібрано матеріали, присвячені одній з найактуальніших тем сьогодення - виховання толерантності у підростаючого покоління.
http://www.lseptember.ru/ru/his/2002/ll/2.htm - урок толерантності (про проблеми толерантності у сучасному світі).
http://fri.net.ua/loadpsb.php?id=454 - проект толерантності "Шлях до порозуміння".
http://www.mediareform.com.ua/photoalbum/displayimage.php?album=42&pos=22 - ЗМІ за міжетнічну толерантність та консолідацію суспільства.
Сценарій 22
«Дипломатичні суперечки» (“Міжнародні відносини і зовнішня політика Української держави в останні роки гетьманування Б.Хмельницького”)
Рольова гра
Поглибити, розширити знання учнів з історії  Національно-визвольної війни українського народу, дати оцінку діяльності Б.Хмельницького. Розвивати творчість учнів, вміння вести дебати, відстоювати свою думку,практично застосовувати теоретичні знання. Виховувати почуття національної гордості, толерантність і повагу до поглядів інших.
  1. Карта “Територія Російської держави і українських земель у XVII ст.”
  2. Таблиці з альбому Ю.Іванченко “Запорожці”.
  3. Портрет “Б.Хмельницький”
  4. Виставка літератури на тему: “Визвольна війна українського народу”.
  5. Запис музичних фрагментів для представлення керівників країн – учасниць дипломатичних суперечок.
  6. Костюмоване оформлення головних персонажів рольової гри.
Сценарій 23
ІY. Їхній подвиг – безсмертний (6 год)
«Герой. Патріот. Лідер» (Круглий стіл)
Ознайомити учнів з  людьми, які в роки Другої світової війни проявили героїзм, патріотизм, лідерські якості у боротьбі  з німецько-фашистськими загарбниками, виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості за людей своєї землі, що відстояли її незалежність і волю.
Сценарій 24
Презентація 24
Свято до Дня Перемоги «День пам'яті та надії»
Виховувати у дітей високе почуття патріотизму, дати відчути їм, що герої живуть поряд, що мирним днем вони зобов’язані тим, хто захищав Батьківщину від фашистів, що найбільш священна пам’ять – пам’ять серця
Сценарій 25
День визволення Закарпаття  від німецько-фашистських загарбників
(Літературно-музична композиція)
Поглибити знання учнів про події, що відбувались у нашому краї в роки війни; розкрити героїзм мешканців нашого краю; виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.
Сценарій 26
«Афганістан - мій біль, моя пекуча пам’ять»
(Літературно-музична композиція)
Захід спрямований на виховання патріотизму, почуття обов'язку і подяки
Сценарій 27
Презентація
Пісні
«Повернися живим!»
музично – літературна композиція, присвячена воїнам-афганцям
Показати мужність, честь, мужність, доблесть  воїнів, які чесно виконували свій інтернаціональний обов'язок; виховання почуття обов'язку, відповідальності, самопожертви, патріотизму, духовного збагачення поетичним і пісенною спадщиною воїнів інтернаціоналістів.
Фотографії воїнів - інтернаціоналістів
- Фрагменти з фільму «9 рота»
- Комп'ютер
- Гітара
книга А.Боровикова «Афганістан. Ще раз про війну» с 104-106)

Сценарій 28
«Герої Крут – взірець для нащадків» ( вечір пам'яті)
Формувати  в учнів почуття  патріотизму, любові до свого народу, його історії та героїчного минулого, інтерес до літератури про бій під Крутами;
розвивати мотивацію, спрямовану на підготовку до захисту Вітчизни, на прикладі подвигу однолітків;
прищеплювати  любов і повагу до історичних надбань українського народу, інтерес до минулого;
виховувати почуття національної гідності,  гордості за свою Батьківщину та народ, повагу до історії власного народу.
Сценарій 27
Презентація
пісня Павла Дворського  «Балада про Крути»
Павло Тичина «Пам'яті тридцяти» - вірш
Перегляд  фільму «Невідома Україна»,   фільм 91 «Лист без конверта».
Y.Чорнобильська трагедія – чорний біль українського народу ( 2 год)
«Чорнобиль не має минулого часу» (лінійка-реквієм)
Осмислити та усвідомити масштаби трагічних подій, розбудити почуття відповідальності перед наступним поколінням, виховувати глибоку повагу до людей, які віддали своє життя в ім'я майбутнього життя людства, розвивати почуття гордості за свій народ, прищеплювати любов до рідного краю.
Пісня "На Чорнобиль журавлі летіли" Сл. Д.Павличка, муз. О.Білаша
Сценарій 30
«Чорнобильські дзвони»
(літературно-музична композиція)
Згадати про трагедію віку — вибух на ЧАЕС, поглибити знання учнів про неї, визначити негативний вплив аварії на стан навколишнього середовища та здоров'я населення; розвивати вміння школярів аналізувати та узагальнювати навчальну інформацію, вміння виразно декламувати, артистичні здібності; виховувати особисту стурбованість кожного учня за все, що відбувається навколо; вчити сприймати чужу біду чужий біль як власні, сприяти формуванню патріотичних почуттів в учнів.
Сценарій 31
відеофільм
YІ.Я люблю свій рідний край ( 3 год)
«Тепло сімейного вогнища»
Родинне свято
Розширювати знання дітей про своїх найдорожчих людей: маму й тата.
Формувати в них уявлення про те, що батьки піклуються про свою дитину.
Виховувати почуття любові до рідних, бажання їм допомагати, спілкуватися
з ними, приносити їм радість.
Сценарій 32
«Сім чудес Закарпаття»
Ознайомити учнів з визначними місцями рідного краю, які віднесені до 7 чудес Закарпаття; розвивати в студентів уміння і навички роботи з літературою, Інтернетом, вчити оцінювати свої і власні досягнення; розвивати творчі здібності; виховання поваги до інших, толерантності, здатності до співпраці, самооцінки; виховати інтерес до рідного краю, необхідності збереження пам’яток краю.
Сценарій 33
«Легенди рідного краю»
Ознайомити учнів з легендами рідного краю; розвивати мовну культуру учнів; виховувати любов до рідного краю, бажання зберегти і примножувати історію рідного краю. 
Сценарій 34

Немає коментарів:

Дописати коментар